Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

7 tips voor klantgerichte webteksten

Jip en Janneke

In de maanden juli en augustus verzorgt Papier is passé kosteloos quick scans van e-mails, webteksten en offertes. In deze blog verzamelen we de meest gegeven adviezen.

7 tips voor klantgerichte webteksten


  1. Jouw webteksten moeten samen één verhaal vormen. Op zoek naar inspiratie? Lees het boek No Story No Glory.
  2. Of je nu webteksten gaat schrijven of herschrijven: start met een goede voorbereiding. Beantwoord de vragen: wie en wat wil ik bereiken met mijn teksten. Check regelmatig of de antwoorden nog steeds de uitgangspunten vormen voor de webteksten.
  3. Weet je wat je wilt bereiken? Zet de bezoeker van jouw website dan aan tot die actie. Dat kan heel goed met taal. Gebruik bijvoorbeeld de gebiedende wijs, of ga een dialoog aan: Deelnemen? Schrijf je in voor 1 september.
  4. Weet je wie je wilt bereiken? Geef dan voorbeelden van situaties of uitdagingen waarin jouw lezer zichzelf herkent. Op deze manier is er aansluiting bij jouw lezer.
  5. Zorg voor hapklare brokken tekst. Gebruik kopjes, opsommingstekens en witregels. De bezoekers van jouw website zijn snellezers, geef ze de kans om écht snel te lezen.
  6. Stel je lezer centraal. Het gaat niet om 'ons' of om 'wij'. Zorg voor unique buyingpoints in plaats van unique sellingpoints, door zinsdelen als deze te gebruiken: zodat u ... of dit betekent voor u ...
  7. En ja: het is bijna een strategische keuze, maar vraag jezelf eens af of je jouw bezoeker met jij 'durft' aan te spreken.
Webteksten leren schrijven? Volg dan onze Workshop Schrijven voor het Web.

Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Zandvliet Zandvliet
Zandvliet Vleeswaren is een zelfstandig familiebedrijf. Sinds de oprichting...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...